L’AMPA dota una vegada més el laboratori de Ciències amb nova instrumentació

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

L’AMPA de l’Hipàtia d’Alexandria aposta una vegada més per tal que l’institut disposi dels millors mitjans perquè els seus fills es formin en les millors condicions.

Els curs passat l’AMPA va comprar 6 noves lupes binoculars i 6 nous microscopis. Això ha permès que cada alumne disposi individualment d’un instrument per a la realització de les pràctiques de laboratori. Ara l’AMPA ha dotat novament el laboratori amb una estufa de cultiu i d’assecat i de 10 brúixoles amb clinòmetre:

L’estufa permetrà als alumnes de primer d’ESO realitzar cultius de bacteris i fongs per a estudiar aquests regnes (Monera i Fungii, respectivament), i també podran preparar mostres vegetals per a assecar-les i conservar-les en un herbari. Els alumnes de 3r d’ESO, i sobretot els alumnes de 4t d’ESO, podran iniciar-se en la recerca mitjançant el cultiu i estudi de diverses colònies bacterianes, alhora que podran treballar en projectes sociosanitaris, d’ecologia de poblacions i de genètica.

Les brúixoles són una important adquisició per a l’institut perquè no se’n disposava de cap en condicions. Fins ara s’havia treballat al camp de forma precària amb brúixoles imprecises sense clinòmetre, de manera que les mesures necessàries tant en l’àmbit de la geologia com de l’ecologia només podien ser imprecises, dificultant el posterior tractament de dades. Aquestes noves brúixoles són precises i preparades perquè els materials fèrrics propers no modifiquin la lectura. D’altra part, permeten traçar visuals, la qual cosa possibilitarà ensenyar als alumnes a realitzar triangulació i determinar un punt exacte al mapa. A més, la presència de clinòmetre permet orientar adequadament els estrats i les estructures de deformació, la qual cosa possibilita treballar amb cartografia geològica al camp.

Des de l’institut, i sobretot des del Departament de Ciències, hem d’agrair el compromís de l’AMPA en contribuir de forma decidida a fer d’aquest institut el millor referent educatiu dels fills i filles de Lliçà.

A l’Hipàtia, l’institut som la gent!