Consolidem el nostre programa d’intercanvis

L’institut Hipàtia consolida el seu programa d’intercanvis i aposta fermament pel plurilingüisme.

Abans del Nadal, 12 alumnes de 3r i 4t d’ESO van participar en una setmana d’intercanvi amb l’escola Deutsch-Skandinavische Gemeinschaftsschule de Berlín. La primera fase de l’intercanvi va tenir lloc al novembre quan nosaltres vam fer d’amfitrions dels companys alemanys i, la segona, es va desenvolupar al desembre quan vam visitar Berlín per continuar amb el programa cultural i acadèmic iniciat a Barcelona.

Passat el Nadal, tres companyes de 3r han acollit dues noies i un noi de l’escola Freie Schule Montessori, també de Berlín, que han vingut a Lliçà a portar a terme un programa de servei a la comunitat dintre del seu currículum acadèmic. A més a més han dinamitzat grups de conversa al centre, tant en anglès com en alemany, que han estat un impuls molt positiu per als nostres alumnes pel que fa a la comunicació oral. Al juny tindrà lloc la segona fase i seran aquestes companyes de 3r qui passaran tres setmanes a Berlín on podran gaudir d’un programa d’immersió absoluta en aquesta escola.

Per últim, a l’abril, sis alumnes de 4t faran d’amfitrions durant quatre setmanes de sis alumnes de l’escola MOS Franken de Nüremberg que venen a fer pràctiques en empresa. Els nostres alumnes, en canvi, participaran en un programa d’immersió cultural i servei comunitari durant el mes de juliol a Nüremberg.

Pel curs vinent el nostre objectiu és mantenir aquest ampli programa, fins i tot ampliar-lo, perquè el major nombre d’alumnes possible pugui gaudir d’aquesta fantàstica experiència acadèmica i personal.