Vic acull els alumnes de 2n d’ESO

El dia de 27 de gener, el curs de segon d’ ESO va anar de sortida escolar a Vic. Allà es van dividir en dos grups, A i B. El grup A va anar a fer una visita al periòdic El 9 nou, que és on es fa tot el procediment d’elaboració del diari, el canal de notícies i entrevistes, i el grup B va anar a visitar la catedral de Vic, i a fer un recorregut pel casc antic de la ciutat.

La sortida, que va tenir una durada de sis hores, en horari escolar, es va fer des de l’àrea de Ciències socials i de Llengua catalana. Els alumnes van ubicar-se per la ciutat amb un mapa, i van fer-se fotos en els llocs i establiments indicats pel professorat. I des de l’àrea de llengües, a la visita del 9 nou, una periodista els va fer una xerrada sobre el funcionament i els inicis del diari: els va ensenyar l’estudi i el plató on s’ enregistren les imatges que veiem diàriament a la televisió. Després van fer una fotografia a cada grup i el divendres dia 30 va sortir publicada al periòdic.

Paula Martínez i Laura Domínguez

Nou91 Nou92