Tutoria entre iguals (TEI)

El darrer curs es va engegar a l’institut el projecte TEI (Tutoria entre iguals). El TEI té com a finalitat afavorir la integració dels alumnes acabats d’arribar al centre i reforçar els llaços entre tot l’alumnat. Com l’experiència va ser positiva, enguany hem repetit.

La dinàmica del TEI és senzilla. Durant el primer trimestre es fan aparellaments entre alumnes de primer i alumnes de tercer. Al llarg del curs es promouen des de les tutories diferents activitats amb l’objectiu que els alumnes es coneguin, s’ajudin i, perquè no?, puguin arribar a ser amics.

watermarked12017-02-02-1103

La primera trobada va tenir lloc a meitat del primer trimestre. Es va convocar als alumnes de tercer i primer al pati i es va fer la presentació de les seves parelles. El moment va quedar plasmat en un conjunt d’imatges que hi ha penjades a una de les parets del centre.

watermarked22017-02-02-1103

La segona trobada va ser fa un parell de setmanes. Al llarg de l’hora de tutoria, van buscar punts en comú entre uns i altres; aficions, trets de la personalitat, matèries favorites… Tot allò que va anar sortint ho van escriure al darrere de la seva fotografia.

L’ambient de les hores del TEI és força agradable i no tenim cap dubte que és una activitat molt enriquidora pel nostre alumnat.

Seguirem informant.

watermarked42017-02-02-1103