Tots som Petits Prínceps! Making of

Com cada any, Sant Jordi és celebrat a l’INS Hipàtia d’Alexandria com una de les seves festes més importants. La diada tindrà lloc a l’Aliança demà, dia 25 d’abril, i en aquesta ocasió constarà de dues parts. Durant la primera part de la jornada tindrem l’oportunitat de veure el musical “El Petit Príncep” i durant la segona part de la jornada es faran els lliuraments de premis del certamen literari.

Durant el dies previs a la Gala de Sant Jordi, el centre ha estat immers en una sèrie de tallers que tenien com a objectiu abordar els preparatius de la jornada. Els tallers s’han organitzat per tal que l’alumnat participés dels aspectes organitzatius del musical i també s’ha treballat al voltant de la figura del conte “El petit príncep” i del seu autor, Antoine de Saint-Exupéry, escriptor, poeta i aviador francès.

A continuació disposeu d’una breu descripció sobre el continguts dels diferents tallers:

Taller “Preparació de la Gala de Sant Jordi”:

Els alumnes que han realitzat el taller de la preparació de la gala de Sant Jordi han preparat una presentació que es projectarà durant la gala de demà. Aquesta presentació inclou les els guanyadors del certamen literari i els textos premiats. A més a més, s’exposaran els guanyadors del concurs de fotografia matemàtica. Veurem també altres premis, vídeos i mencions a alumnes que participen activament a l’institut i d’activitats d’educació física.

Taller “Ciutadà del món”:

Per conèixer la vida i la figura de l’autor, en el taller Ciutadà del món s’ha treballat una mini biografia de l’autor de El Petit Príncep, Antoine de Saint-Exupéry. Els alumnes han construït un globus terraqui on han anat marcant les visites i experiències d’aquest autor. En uns núvols han deixat constància de les seves frases i pensaments més famosos.

Taller “Vestuari i escenari”:

Des de Visual i plàstica els alumnes de 2n d’ESO han preparat el vestuari dels intèrprets del musical i han confeccionat diversos decorats per a incorporar a l’escenari durant l’obra.

Taller “Musical”:

Un grup d’alumnes porten molt de temps assajant i preparant el musical sobre El Petit Príncep. L’espectacle implica el treball de expressions artístiques com la representació i interpretació, el cant, la posada en escena, l’aprenentatge del guió…

Taller “Coreografia”:

A més a més, un altre taller ha dedicat les seves sessions a preparar les coreografies que acompanyaran el musical. En aquest taller s’han elaborat coreografies, formades per vuit nois i noies de 2n d’ESO.

Taller “Esmorzar”:

No hi ha Sant Jordi sense esmorzar i és per aquesta raó que un equip de treball s’ha responsabilitzat del taller de preparació de l’esmorzar. A més a més, han organitzat una recollida popular d’aliments destinats a les persones necessitades. Aquests aliments seran enviats al Banc d’Aliments de Granollers.

Taller “Videojocs”:

El personatge principal del conte que ens ha servit com a fil conductor del nostre Sant Jordi, El Petit Príncep, ha esdevingut protagonista de la realitat virtual dels videojocs. Els alumnes del taller han creat col·laborativament i mitjançant el coaprenentatge diversos jocs que en breu podrem gaudir.

Taller “Conte Plurilingüe”:

Ni El petit príncep té fronteres lingüístiques ni tampoc les té l’Hipàtia. Els alumnes d’aquest taller han treballar en la creació d’un conte en les quatre del centre inspirats en els relats d’Antoine de Saint-Exupéry.

Taller “Making of”:

Els alumnes del taller del “Making Of”, durant aquests dies de projectes, hem realitzat la gravació i edició de diversos vídeos sobre els tallers que s’han fet i que ara volem compartir amb vosaltres:

Aquest article i el vídeo anterior han estat realitzats col·laborativament per:

Marc Díaz, Albert Hidalgo, Jordi Not, Víctor Rodas, David Rodríguez, María Bayarri, Bea Maldonado, Pol Martínez, Alejandra Montoya, Aida Sánchez, Queralt Vaca, Oriol Arimon, Marc Vidal, Òscar Gil, Víctor Sabariego, Laura Domínguez, Víctor Ocaña, Sergi Niubó, Jhonatan Tórrez i Unax Jiménez.