Toca el que sona, un toc femení

Els instruments musicals han donat veu a la humanitat des dels seus inicis. Ja a la Mitologia, les dones, les Muses, van donar origen a la Música. Amb els seus instruments transmetien el llenguatge dels déus als i les artistes i aquests, homes i dones, a través dels instruments musicals, els expressaven.

A través de la recerca i mitjançant la metodologia educativa de l’aprenentatge basat en projectes, els alumnes de 1r d’ESO han descobert quins han estat aquests instruments i com han anat evolucionant al llarg del temps. L’estudi i construcció d’un instrument musical els ha permès descobrir les lleis de l’acústica i l’origen de l’escala tal i com la coneixem a Occident. La figura de la dona al llarg d’aquest temps ha estat sempre discreta i amagada sota grans noms masculins que acaparaven tot el protagonisme, sovint marits, germans o fills. Es tracta, doncs, d’una qüestió de justícia donar visibilitat a aquestes grans artistes dins del marc del Dia de la Dona, el 8 de Març.

img_7078

En acabar el projecte l’alumnat és capaç de situar l’evolució dels instruments musicals al llarg de la història, conèixer els instruments musicals i els seus trets principals, construir en grup un instrument musical, situar a compositores i intèrprets de tots els temps al seu moment històric i conèixer la seva obra, realitzar una exposició amb els resultats de la recerca i els seus instruments.

watermarked22017-03-10-0955

Els alumnes han realitzat una exposició del seu treball al vestíbul de l’institut.

watermarked32017-03-10-0955

No deixeu de visitar-nos!

watermarked12017-03-10-0955