Sortida de 4t d’ESO a S’Agaró – Sa Conca

ELS ALUMNES DE 4t ESO REALITZEN UN ITINERARI GEOLÒGIC A S’AGARÓ – SA CONCA

Els estudiants de quart d’ESO van realitzar el dijous 5 de desembre una activitat interdisciplinar a Sant Feliu de Guíxols, organitzada per les àrees de Biologia i Geologia, de Matemàtiques i de Llengua Castellana. L’accés a la zona d’estudi es va realitzar en autocar, que ens va portar fins a la platja de S’Agaró, punt d’inici de l’itinerari geològic a peu i que resseguia el camí de ronda des de S’Agaró fins a la platja de Sa Conca, on esperava l’autocar per retornar cap a l’institut.

Sagaro1

La zona d’estudi és una localitat clàssica protegida i catalogada per la Generalitat de Catalunya com a Punt d’Interès Geològic Singular, per les excepcionals característiques d’aflorament de roques ígnies del complex batolític post-hercinià dels Catalànids.

L’activitat tenia com a objectiu general la recollida de dades geològiques i estadístiques per a l’elaboració d’un article científic. El treball es va organitzar per grups, un membre dels quals havia de cursar la matèria optativa de 4t d’ESO de Biologia i Geologia.

Sagaro2

Els objectius específics van ser els següents:

1) Estudiar les característiques texturals de les principals roques ígnies aflorants, tasca portada a terme exclusivament pels alumnes de Biologia i Geologia.

2) Cartografia al llarg de l’itinerari de les principals roques ígnies, amb especial atenció a la cartografia de detalls dels dics intrusius que afecten a la roca dominant.

3) Recollir dades d’orientació de les principals fractures que afecten les roques aflorants per tal de determinar les direccions predominants.

4) Recollir dades d’abundància de cristalls i de superfície ocupada dels minerals formadors de les dues roques principals de l’itinerari, la granodiorita biotítica i la granodiorita biotítica porfírica, mitjançant diverses tècniques de mostreig estadístic.

Sagaro3

Amb posterioritat, cada grup haurà d’elaborar un article d’investigació a partir de tota la informació recollida.