Servei Comunitari a 4t: “El Tenes riu”

Aquest dissabte, dia 2 de març, ha tingut lloc la Primera matinal de Servei Comunitari “El Tenes Riu” amb 17 nois i noies de 4t dESO amb la intervenció al torrent i al riu.

És un dels cinc projectes del servei comunitari que es va implantar al centre al curs 2015-2016 inspirat en la filosofia d’aprenentatge i servei. Pretén acostar l’alumnat al món de l’associacionisme i que es vinculi de primera mà a una de les entitats del municipi.

En el cas de El Tenes riu, es treballa conjuntament amb voluntaris de Protecció Civil de Lliçà d’Amunt, que supervisen les activitats de recollida de brossa i deixalles de la llera del riu Tenes al seu pas pel municipi. Gràcies al projecte, aquesta entitat ha augmentat també el seu nombre de voluntaris i és per a nosaltres un motiu de satisfacció.

Aquest servei comunitari s’emmarca dins d’un projecte de més volada, Apadrinem el riu Tenes, que pretén donar a conèixer el nostre alumnat una de les seves realitats més properes, la del seu riu, i conscienciar-lo de l’interès natural, social i històric que hi batega. L’Ajuntament de Lliça d’Amunt també col·labora en el Projecte, tant en la formació teòrica per part del seu tècnic municipal de Medi ambient com en la gestió de la brossa que l’alumnat ha apilat i classificat per traslladar-la a la deixalleria.

Servei, aprenentatge, vivències, emocions i reflexió!