Què amaguen el colors?

Projecte transversal a 1r d’ESO

Els de 1r d’ESO de l’institut Hipàtia d’Alexandria van realitzar el primer projecte transversal del 19 al 23 de març del 2018.

Què amaguen els colors?

El nostre entorn està envoltat de colors i els imposem un ús o significat, però, i si tenen un altre simbolisme?

Un projecte format per tres matèries o àmbits: l’àmbit social, l’àmbit cientificotecnològic i l’àmbit artístic. L’àmbit lingüístic també va tenir un pes igual important.

Es va assignar un color a un clima i a un paisatge (bioma) per tal d’assolir els objectius establerts a cada matèria. El producte final té com a objectiu crear i entendre si el paisatge i/o clima tenen un significatiu relatiu a cadascun dels colors.

Durant una setmana lectiva han construït el producte final, cercant i resolent els diferents enigmes que s’anaven proposant des del Sites que es va crear per a tal fi.

Sites: Què amaguen els colors?

Per part de l’àmbit artístic havien de crear una roda policromada.

• Conèixer algunes curiositats sobre el color.
  • Respondre les preguntes referents al color que li ha tocat a cada grup.
  • Muntar un cercle cromàtic en 3D en col·laboració amb els companys.
  • Muntar una instal·lació formada per capses pintades d’un color personal, escollit per cada grup.

Per part dels biomes, havien d’associar els diferents colors amb els biomes.

• Conèixer el paisatge de cada clima.
  • Cercar i aplicar la informació dels biomes i fauna.
  • Respondre a les diferents adaptacions que tenen els éssers vius en un bioma.

Des de Ciències socials havien de fer d’homes i dones del temps.

• Conèixer i entendre un clima del món.
  • Crear i analitzar un climograma.
  • Aplicar el clima en un supòsit real, com ara la meteorologia.
  • Realitzar la meteorologia d’un clima.

Des de l’àmbit lingüístic han realitzat una cerca de refranys.

• Les dites, refranys i frases fetes són molt rics pel que fa als colors.

Aquí teniu un tast de la producció que van fer els de 1r.

Amb la utilització del Chroma Key vam poder traslladar la realitat fora de l’aula i els alumnes de primer van poder aplicar els seus coneixements de la realitat. Aquí teniu un tast dels resultats de meteoròlegs i meteoròlogues de 1r.

El producte final és el següent:

Exemple de Sites: aixa-jordi-maxim-giovanni color vermell.

Però no tot acaba aquí! Hi havia una sorpresa preparada pels de 1r per a tot l’institut, que va ser el colofó d’una intensiva jornada de treball. Felicitats 1rs, heu realitzat un gran treball cooperatiu!

1a festa Holi Hipàtia d’Alexandria