Projecte de l’hort Amunt

A la tornada de les vacances de Nadal, varem rebre l’encàrrec que havíem fet a terres Padrós de dos sacs d’un metre cúbic de terra i un sac d’un metre cúbic d’adob.

Amb una sola pala i per torns els alumnes van traslladar la terra i l’adob als dos espais destinats a l’hort. Van necessitar més de deu hores de treball per acabar la tasca.

Un cop transportada la terra preparada per la sembra es va allisar i dibuixar solcs per fer passar l’aigua de rec.

Ens hem basat en el Calendari de Pràctiques agrícoles de sembres i plantacions del Calendari dels Pagesos i l’Almanac del Cordill de l’any 2016 pel planter : enciams, escaroles, cebes, cols, coliflors, julivert, bledes. També dues plantes aromàtiques, la lavanda i el romaní que ens previndran de possibles plagues. També un esqueix de gerani.

Cada dia anotem la temperatura i el temps que fa en un full de registre. Reguem un parell de cops a la setmana en funció de la sequedat de la terra.

Acabat de plantar i amb els canalons excavats, l’Hort Amunt fa goig de debò!

El més important és que l´alumnat està engrescat, participa activament i sent com a seu el projecte.

Ara esperem que quan pugin les temperatures i gràcies al rec periòdic l’hort comenci a créixer i donar fruit.