Pi-relat al plec

A l’hora del PLEC (pla lector de centre), els alumnes han celebrat el Dia Pi d’una manera molt especial:

En primer lloc hem llegit plegats i en veu alta un poema de Wislawa Szymborska sobre el nombre Pi, que és present a tots els àmbits de la vida. Podeu llegir AQUÍ el poema de la premi Nobel.

Tot seguit hem llegit un Pi-relat de Frederic Massallé. Un Pi-relat es caracteritza perquè cada mot té el mateix nombre de lletres que la xifra del nombre Pi que es correspon amb la posició de la paraula al text. Així, tenint en compte que el nombre Pi és 3,141592…, la primera paraula té 3 lletres, la segona una, la tercera quatre, i així consecutivament.

watermarked2017-03-15-1036

Finalment, els alumnes de cada classe han creat conjuntament el seu propi P-relat sobre la primavera. S’ha distribuit per parelles un petit paper de colors amb un número d’ordre i 5 xifres del nombre Pi. Els alumnes hi han escrit una frase on les paraules havien de tenir el mateix nombre de lletres que el que s’indicava a la seqüència de 5 xifres. D’aquesta manera, ajuntant les frases, ha estat possible crear un breu relat, un Pi-relat!

watermarked2017-03-15-1047

Us ha agradat el relat de 2nB?