Orientació d’estudis post-obligatoris i de sortides laborals al Fira Guia’t de Granollers

Els alumnes de 4t d’ESO i els alumnes de 3r del Projecte Amunt han visitat avui la Fira Guia’t a Granollers amb l’objectiu de rebre orientació específica i individualitzada sobre l’oferta de formació professional i sortides al món laboral en l’àmbit de la comarca del Vallès Oriental.

Watermarked1(2017-04-06-1008)

Els alumnes han assistit primer a un acte d’acollida i presentació a la fira, on els han explicat l’organització de la fira i com poden aprofitar-la al màxim.

Watermarked2(2017-04-06-1008)

Tot seguit han realitzat una primera aproximació als expositors dels diferents  centres formadors (d’hosteleria, mecànica, informàtica, electrònica, imatge i so, escenografia, jardineria, estètica, perruqueria, automoció, i un llarg etcètera).

Watermarked3(2017-04-06-1008)

A dos quarts de deu, els alumnes han assistit a la conferència “Com i on estudiar fora: el món a les teves mans”, on els han informat dels programes de mobilitat internacional Erasmus + i de Voluntariat Europeu, on es porten a terme intercanvis juvenils becats per a estudiants de 13 a 30 anys a nombrosos països d’Europa.

Watermarked4(2017-04-06-1008)

També els han parlat del programa WWOOFING, consistent en el treball en granges d’arreu del món, que permet als joves aprendre experiències i viure en altres països del món i on la manutenció és a canvi del seu treball a l’explotació agrícola i ramadera.

Watermarked5(2017-04-06-1008)

El treball de temporers de recollida de fruita, l’aprenentatge d’idiomes, camps de treball, camps de treball en família, camps de solidaritat, etc. són altres projectes de mobilitat internacional. Qualsevol dubte es pot dirigir al correu de la conferenciant per a Assessories Mobilitat Internacional, la Maria Fernández (maria.fernandez@taccbcn.com).

Watermarked2(2017-04-06-1026)

Els alumnes també poden estudiar el batxillerat internacional (es pot accedir a més informació a www.aseproce.org i a www.afs-intercultura.org).

Watermarked1(2017-04-06-1026)

Després de la xerrada, els alumnes han pogut accedir a tota la informació personalitzada per a decidir el seu futur professional.

Watermarked(2017-04-06-1127)

Els alumnes i les famílies poden accedir a tota la informació a www.vallesjove.cat. En aquesta web podeu trobar orientacions per prendre la decidió més encertada  una vegada finalitzeu la ESO, i obtenir informació per aquells que vulgueu continuar els estudis al Batxillerat, als Cicles Formatius de Grau Mitjà, i als Cicles Formatius de Grau Superior. També hi ha tota la informació sobre els Programes de Formació i Inserció (PFI), la Formació Professional Ocupacional (per a aturats i adults), i per als alumnes que volen posar-se a treballar.