Les aventures d’una gota d’aigua

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els alumnes de 1r d’ESO han aplicat els coneixements assolits a les àrees de Llengua Catalana i de Biologia i Geologia sobre el còmic i el cicle de l’aigua, respectivament, per crear una història imaginària sobre una gota d’aigua que viatja pels diferents compartiments de la hidrosfera.

L’aigua circula pels diferents compartiments de la Terra, canviant sovint d’estat físic, com a conseqüència de la intervenció de l’energia solar, la gravetat i l’energia de la geosfera. En estat sòlid (gel o neu), en estat líquid o en estat gasós (vapor d’aigua), l’aigua es desplaça per l’atmosfera, la biosfera i la geosfera en un viatge emocionant i sense fi.

El treball s’ha realitzat de dos en dos. Els alumnes han creat un còmic amb el suport de l’aplicació informàtica Pixton. En primer lloc han hagut de tenir molt clars els continguts de les matèries: els cartutxos, els fumets o les bafarades, les onomatopeies, els plans general, de conjunt, americà… La història havia de recollir tots els compartiments de la hidrosfera (mars i oceans, atmosfera, biosfera (éssers vius), aigües continentals superficials (llacs i rius), aigües subterrànies, l’aigua que forma part de l’estructura química de minerals i roques,…). També havia d’aparèixer l’aigua en els tres estats de la matèria (sòlid, líquid i gas).

Eva i Aitor (1rB)

Lia i Paula (1rB)

Alguns alumnes han volgut lliurar el còmic en un format apte per a la impressió en paper, amb les vinyetes una al costat de les altres, la típica taula en fileres i columnes dels còmics.

Paula i Isaac (1rA)

No us perdeu tots aquest altres còmics, tots ells en format original en paper!

.

Altres alumnes han volgut lliurar les vinyetes de forma separada per crear després una presentació en vídeo.

Aquí la teniu. Són moltes històries i una de sola, perquè l’aigua es troba en constant moviment:

1. F.Xavier Valldeperas Autor de l'article

Hola!

No hi ha cap raó especial per que aparegui el vostre còmic sol al principi. Potser perquè el vàreu lliurar dels primers i ja amb un format preparat per ser penjat. D’altra part, tots els vídeos que apareixen al Far d’Hipàtia es pengen al compte ocult youtube de l’Institut (només s’hi pot accedir amb l’url que apareix a la revista).