L’amic retrobat

Un nen de classe mitja coneix a un famós nen que acaba d’arribar a l’escola. Al principi es nota nerviós de parlar amb aquest nen, però després es fan amics. La segona guerra mundial avança, i els dos nens (ara adolescents) es tindran que separar a causa del racisme dels nazis.

lamicretrobat350

L’amic retrobat el va escriure Fred Uhlman. És una història fictícia ambientada en la segona guerra mundial i els seus anys anteriors al conflicte. Es tracta d’una història d’amistat i de noblesa entre companys d’escola. Aquesta història permet passar una bona estona de lectura, en la que he trobat pros i contres:

Pros

Una de les principals coses positives és que la història és atractiva, interessant, sobre un tema que crec que ha estat molt explotat però en el que aquesta història li dona un gir diferent. La història és a més l’excusa perfecta per a conèixer la història d’Alemanya durant els anys 30.

Contres

El llibre és al meu parer molt curt (de poc més de 100 pàgines), i això fa que els capítols siguin d’una, dues o tres pàgines, molt curts, i que no aprofundeixin en la història. També cal dir que alguns passatges se m’han fet una mica avorrits, durant els quals no passa res que tingui una història realment sòlida.

En la meva opinió es tracta d’un llibre fàcil i aprofitable, però que no es pot comparar amb d’altres que estem llegint a l’institut com l‘Ombra del Vent.