L’amic invisible per a la tutoria nadalenca

Els alumnes de 1rA han volgut organitzar com a activitat de tutoria i en motiu de les festes de Nadal un “amic invisible” molt especial.

Cada alumne ha decorat un sobre de paper amb l’objectiu de personalitzar-lo, hem afegit la foto de l’orla perquè tots els companys sàpiguen de qui és cadascun dels sobres, i els hem enganxat en una cartolina a l’aula.

watermarked12016-12-01-1045

Aquests propers dies, cada alumne ha de deixar a l’abast dels seus companys diverses pistes sobre qui és l’amic invisible, però sense descobrir-ne la identitat. Aquestes pistes són:

1. Inserir al sobre un paperet amb part de la lletra d’una cançó que ens defineixi.
  2. Deixar junt amb les pertinences del nostre amic (a la cartera o a l’estoig) un petit objecte.
  3. Inserir al sobre un missatge anònim amb lletres retallades de diaris o revistes en el que diem alguna cosa que admirem de l’altra company.
  4. Inserir al sobre una imatge (foto, dibuix, etc.) que pugui donar alguna pista de qui és l’amic invisible.

watermarked22016-12-01-1045

L’últim dia de classe s’intercanviaran petits presents on l’important no és la seva vàlua econòmica sinó el detall d’haver pensat en l’altre. Cada alumne intentarà descobrir qui és el seu amic invisible a partir de les pistes deixades al llarg de la setmana. Es tracta d’una activitat lúdica que, mitjançant el joc, permet desenvolupar les competències socials i la cohesió de grup.