La sombra del viento

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El passat 15 de març els alumnes de 3r d’ESO van fer una sortida a Barcelona per descobrir els escenaris on es desenvolupa l’acció de La sombra del viento, novel·la de Carlos Ruiz Zafón que han llegit durant el segon trimestre, a la matèria de Llengua i Literatura Castellana.

De la mateixa manera que Daniel Sempere, els alumnes de tercer van tenir l’ocasió de refer les passes del protagonista, descobrint els carrers i llocs emblemàtics de la ciutat testimonis de les intrigues dels personatges de ficció.

L’aventura va començar al claustre de la Universitat de Barcelona i va finalitzar a la caseta de Las Golondrinas, al costat de Drassanes. Des de la ronda de Sant Antoni fins el port, van poder reconèixer i reviure les escenes de la novel·la en indrets tan representatius com Els Quatre Gats, l’Ateneu o la Rambla de Santa Mònica.

Durant la sortida, els alumnes van realitzar, per grups, una sèrie de vídeos de l’itinerari de La sombra del viento, on apareixien llegint fragments de la novel·la en els diferents escenaris de l’acció:

A banda d’això, també han realitzat diferents creacions artístiques a partir del que la novel·la els havia inspirat que estan exposades al vestíbul de l’institut.

Tant alumnes com professors hem valorat molt positivament aquesta sortida perquè, no només ens ha permès conèixer indrets de Barcelona que per molts eren desconeguts, sinó que, a més a més, ha donat l’oportunitat als alumnes de desenvolupar la seva autonomia personal ja que havien de moure’s per la ciutat tot sols.

El recorregut de la sortida ha estat: Universidad de Barcelona, Ronda de Sant Antoni (Barreteria Fortuny), C. de Marià Fortuny , C. De Santa Anna, C. de la Canuda (Ateneu), Els Quatre Gats (C. Montsió), C. de Montcada (El Xampanet), Pl. de Sant Felip Neri, Pl. Reial, Rambla de Santa Mònica, C. de l’Arc del Teatre i el port (Las Golondrinas).