Katalepsis. Casos de catalèpsia

Els alumnes de 3rB estem començant a llegir el llibre “Katalepsis”, de Maria Carme Roca, en el que el protagonista pateix catalèpsia. Nosaltres hem volgut informar-nos una mica sobre aquesta malaltia i sobre les seves conseqüències.

watermarked2016-11-29-1306

Què és la catalèpsia?

La catalèpsia és una malaltia coneguda com també amb el nom de “mort aparent”, doncs el pacient pot presentar totes les característiques de mort. La persona que pateix aquesta malaltia pot estar inconscient o conscient (veure i escoltar el que succeeix al seu voltant), però sense poder reaccionar de cap manera minuts, hores o fins i tot dies.

watermarked12016-11-29-1255

Causes de la Catalèpsia

La catalèpsia pot estar produïda per Parkinson, epilèpsia, efectes de la cocaïna, esquizofrenia o d’altres patologies.

Símptomes de catalèpsia

Els símptomes poden ser rigidesa corporal, on la persona no respon als estímuls, la respiració i el pols es tornen molt lents i la pell es posa molt pàlida. La suma de tots aquests simptomes donen la impressió d’estar davant d’un cadàver.

Casos de catalèpsia

Fent una recerca a Google hem trobat molts casos de catalèpsia, de persones enterrades vives. Volem compartir amb vosaltres dos d’aquests casos:

Al 1901, Madame Bobin, una dona embarassada, va arribar d’Àfrica amb febre groga. Va ser traslladada a un hospital i va acabar “morint”, va ser sepultada al cementiri de la família. Una infermera els va dir als familiars de Madame que ella encara estava calenta i que els músculs de l’abdomen es van contraure quan el metge la va declarar morta. Després d’aquesta informació el pare va demanar l’exhumació del cadàver.  Quan van obrir la tomba, tots van quedar horroritzats al veure que el nadó va néixer a l’interior del taud i que va morir junt amb la seva mare per asfixia.

watermarked22016-11-29-1255

Al novembre de 2009, una dona va entrar en coma a un hospital de Tunísia. Els metges la van declarar morta i ràpidament els seus familiars van organitzar les tradicions funeràries musulmanes. Minuts després que el funeral acabés, dos ases es van apropar a la tomba i hi van romandre estampant les seves potes contra el terra. Una amiga de la dona morta va anar a foragitar els animals. Quan va ser a prop, va escoltar crits que provenien del terra, va avisar als familiars i van desenterrar a la dona. Afortunadament, la dona catalèptica va sobreviure després de passar dues hores sota terra.

Aquest article ha estat elaborat per l’Aida Sánchez i la Queralt Vaca.