El Tenes durant el curs 20-21

Tanquem el curs 20-21 i com cada estiu, és el moment de les valoracions i propostes de millora.

Ha estat un curs molt intens, llarg i ràpid a la vegada i el Tenes ens ha acompanyat. Ha estat l’espai on hem pogut recórrer per les tutories quan ha fet falta, hi hem pogut fer activitat física i esportiva i ha estat el protagonista del projecte interdisciplinari “Recuperem el Tenes” durant el mes de maig.

Des de la Comissió Tenes, els àmbits i els equips educatius hem adaptat les activitats al context Covid, al que hem necessitat en cada moment i als objectius i continguts de les matèries. Hem pogut trobar la coherència entre el que hem volgut fer i el que hem hagut de fer. I tot, gràcies a l’equip de persones de la comunitat de l’Hipàtia!

Les bicicletades s’han fet de 1r a 4t, amb canvis de calendari pels confinaments d’alguns grups i malgrat això, han estat un èxit. I per què aquest any 4t? doncs per dues raons molt clares. La primera és perquè l’alumnat d’enguany no la va poder fer el curs passat pel confinament domiciliari i l’altra, perquè ens calia una activitat de grup i lluny de l’aula. La resta de grups, han passejat diu amunt com a activitat introductòria o com a activitat d’estructuració segons cada curs.

La regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament també van ajudar-nos a buscar el retorn a la nostra “normalitat” i aquest any, tot i que en petit format, els i les alumnes de 4t van poder plantar el seu arbre al Pinar de la Riera en senyal i testimoni del seu pas per l’Hipàtia. Gràcies!

Les activitats de prospecció al Tenes també s’han hagut d’adaptar i no per això han perdut qualitat. Els objectius s’han pogut assolir i és per això que més que mai, hem pogut posar de manifest com n’és d’important aquest projecte per nosaltres.

I el curs que ve? doncs seguirem malgrat els canvis i farem de les incerteses l’espai on poder continuar aprenent i creixent. I el riu Tenes i el seu entorn servirà per donar la benvinguda als nous alumnes i docents de l’institut i ajudar-los a entendre on som i com som. També hi podran recollir la petjada dels qui aquest curs ens han dit adéu després de molts anys o bé els qui, tot i haver-hi estat pocs mesos, han vist una de les essències del nostre projecte educatiu, se l’han fet seu i l’han millorat un any més.