El teatre ve a l’Hipàtia

Al llarg d’aquesta setmana, els alumnes dels diferents cursos del nostre centre podran gaudir i aprendre amb una sessió de microteatre-debat. Aquesta activitat és organitzada per la Diputació de Barcelona conjuntament amb l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt. El projecte “Anem al Teatre” compta amb 25 anys d’experiència i amb actors professionals. Tenen espectacles idonis per a cada nivell educatiu seleccionats per un grup d’experts.

Els alumnes de 1r d’ESO assistiran a l’espectacle Perfil d’èxit. Ja sabem que les xarxes socials són un aparador. Però hi pengem el que som o bé el que volem ser? La reconeguda influencer Luci Hac entra a l’aula per explicar-nos les claus de l’èxit. La Luci ens donarà consells per saber com triomfar i ser feliç. Però… quines són les normes del joc de l’èxit? Estem disposats a jugar-les? A quin preu? Aquest és l’argument del microteatre que veuran els alumnes de 1r que té com a objectiu generar un debat entorn un món que els té molt enganxats, com és el de les xarxes socials.

Els alumnes de 2n veuran l’espectacle Selecció Natural.  Un de cada set joves ha viscut algun cas d’assetjament escolar. Aquest és el tema que pretén obrir debat per als alumnes de 2n d’ESO. A través d’aquest monòleg que interpel·la els adolescents d’una forma colpidora, es reflexionarà sobre les causes, motivacions i conseqüències de les violències en el context escolar.

Els alumnes de 3r tindran l’oportunitat de veure l’obra Albert-Berta i així poder parlar de transsexualitat, un tema prou desconegut que afecta força infants i adolescents. Cal obrir-los els ulls i educar-los amb el respecte.

I l’alumnat de 4t d’ESO podrà gaudir amb l’obra La Corda que fa reflexionar entorn la violència de gènere, molt escoltada però encara amb  poca consciència general.

Esperem que tots plegats en gaudeixin, debatin i aprenguin entorn el tema plantejat.