Celebrem Sant Jordi 2021

Malgrat la pandèmia i totes les adversitats d’enguany, l’institut Hipàtia no pot estar-se de celebrar una de les diades més especials. Per aquest motiu, el dia 22 d’abril, el dia anterior a la data assenyalada donat que l’endemà teníem festa de lliure disposició, vam celebrar la Diada.
De bon matí i separats per grups classe es van organitzar diversos tallers, alguns capitanejats pels mateixos alumnes. Després un pati al costat del riu va permetre jugar, cridar, córrer i esbargir-se. En tornar al centre es va donar pas a la celebració del Certamen literari, l’entrega de premis acompanyada de boniques actuacions d’alguns alumnes. Cal dir que l’acte fou presentat amb alumnes de 4t d’ESO que en tot moment i amb molta responsabilitat van saber fer amb molt d’encert el seu paper. L’entrega dels diplomes, llibres i trofeus se’n van fer càrrec també altres alumnes del mateix curs. Per finalitzar la diada festiva i especial  vam tenir l’oportunitat de gaudir amb un taller de rap de la mà d’en Nasdy i de l’Aleix. L’èxit va ser l’esperat i va captivar amb les seves rimes improvisades tots els adolescents.

RELACIÓ DELS GUANYADORS

Els guanyadors del premi de Poesia 2021…

• Hipàtia d’or / 1r d’ESO a l’obra “La luna”, l’autora Ariadna Bautista de 1rB
  • Hipàtia d’or / 2n d’ESO a l’obra “Quan em vaig despertar” d’Albert Navarrete de 2nA
  • Hipàtia d’or / 3r d’ESO amb l’obra “Gràcies”de Nicolás Píriz de 3r A.
  • Hipàtia d’or / 4t d’ESO és per a una composició poètica trilingüe i per a la seva dramatització, donat que és el fruit d’un projecte que s’ha fet aquest mes d’abril des de les assignatures de llengües: català,castellà i anglès. Donat la qualitat de les poesies s’ha atorgat dos premis. Els guanyadors són: Marc Alcedo, Jordi Ureta i Edgar García ( aquest darrers amb una dramatització conjunta)

Pel que fa als guanyadors de Narrativa són:

• Hipàtia d’or / 1r d’ESO és per a l’obra La rebelió” de Guillem Rubio de 1r A
  • Hipàtia d’or / 2n d’ESO és per La Culpa  i correspon a Núria García de 2nA.
  • Hipàtia d’or / 3r d’ESO és per a l’obra “Un niño con personalidad” narració de l’Oriol Pi de 3rA

Categoria d’anglès: Visual Poetry.

• Hipàtia d’or / 1r d’ESO per a: Ariadna Prat Galimany.
  • Hipàtia d’or / 2n d’ESO per a l’obra de: Lara Curado Martínez.
  • Hipàtia d’or / 3r d’ESO per a: Alejandro Esquerra Jiménez.

Quant a la Narrativa Audiovisual:

• Hipàtia d’argent  per un reportatge de difusió del nostre poble i activitat realitzada en l’assignatura de llengua castellana. El reportatge guanyador es titula Lliçà d’Amunt de l’autor: Adrià Pérez i Oriol PI, de 3r d’ESO.
  • Hipàtia d’or per: la dramatització d’una escena del Mètode Grönholm, obra de teatre llegida a 4t d’ESO. El guanyador de l’Hipàtia d’Or de narrativa audiovisual és per en Jordi Ureta Góngora, de 4tA

Premis de fotografia matemàtica:

• Hipàtia d’argent / 1r cicle per l’obra titulada: Una suma molt interessant. La guanyadora és: Emma Ayala Mesa 1r A
  • Hipàtia d’or / 1r cicle per al títol: Un món geomètric  La  guanyadora és: Natàlia Dato Luna de 2nA.
  • Hipàtia d’argent / 2n cicle per l’obra: Números encadenats..El guanyador és: l’Oriol Pi de 3rA.
  • Hipàtia d’or / 2n cicle per al títol: Polinomi Humà L’autora és: Iona Cabré de 4tB

Categoria d’adults:

• Hipàtia d’argent / Adults per al títol: Geovia d’ombres. El guanyador és en Joan Rabat
  • Hipàtia d’or / Adults per al títol: Longing for freedom  L’autora és: l’Àngels Quílez

Punts de llibres a 1r d’ESO:

• Hipàtia d’argent / 1r d’ESO 2021 per a: Aleix Ballescà de 1r
  • Hipàtia d’or / 1r d’ESO 2021 per a: Lídia Peris de 1rB

Disseny del cartell:

• Hipàtia d’argent / 2n cicle, el guanyador és: Iona Cabré de 4t B.
  • Hipàtia d’or / 2n cicle correspon a: Carlota Galera de 3r.

Disseny logotip del 10è aniversari:

• Hipàtia d’or per: ORIOL PI

A més volem fer esment de dos premis més que són externs. Un d’ells es va aconseguir el curs passat en ple confinament i té un valor afegit per aquest fet. Es tracta d’un premi de còmic, el premi Consumòpolis organitzat per l’Agència Catalana del Consum.

Els guanyadors del Còmic són:  Grup de 4t: Jordi Ureta, Carla Martín, Juan David Montoya i Àlex Otero.

I l’últim premi a lliurar correspon als participants del concurs de lectura en veu alta 2021.

• Núria García  de 2n ESO A
  • Àngel Geanta, Pablo Serrano, Jordi Ureta de 4t ESO.

Des d’aquí volem donar les gràcies a tots els artistes, tant als escriptors, dibuixants, matemàtics, fotògrafs com als que ens han regalat les seves actuacions. Moltes gràcies per oferir-nos un trosset de vosaltres sense vergonya.

Tot seguit, gaudiu amb unes imatges de record.