Cadena de favors

Els alumnes de 1r d’ESO han portat a terme en el marc del projecte TEI (Tutoria entre Iguals) una activitat original inspirada en la cadena de favors:

Els tutors han proposat un joc en el que cada alumne ha de realitzar tres favors a tres companys seus al llarg de la setmana. Hem construit un pòster amb les fotos de cadascun dels alumnes. Cada alumne ha pensat en tres favors i els ha escrit en ambdues cares de tres cartolines diferents. Les cartolines tenen un costat de fons blanc (que correspon al favor encara per fer) i un costat de fons blau (que es correspon amb el favor ja realitzat).

watermarked32017-02-02-1103

Inicialment cada alumne penja els seus tres favors pel costat blanc al costat de la seva fotografia. Al llarg de la setmana ha d’aconseguir haver fet tots tres favors a tres companys diferents. En el moment que hagi fet el favor, traslladarà la cartolina fins a la foto del seu company, que penjarà pel costat blau.

watermarked2017-02-02-1105

L’objectiu és que al final de la setmana, tots els favors s’hagin realitzat i, per tant, totes les cartolines estiguin penjades pel costat blau al costat de les fotos dels alumnes destinataris.

watermarked2017-02-02-1104

AIxò sí, com cada joc, té les seves regles: cap alumne no pot tenir més de 3 cartolines al seu costat, sumant les blanques i les blaves, de manera que si rep una cartolina blava d’algun company, en la major brevetat possible ha de fer un dels seus favor a algú altre, de manera que pugui traslladar la cartolina al destinatari i torni a tenir un màxim de tres cartolines al costat de la seva foto.