Biblioteca Ca l’Oliveres: aprenem a fer cerques del fons bibliogràfic

El dimecres 18 de novembre els alumnes de 1r d’ESO van anar a la Biblioteca Ca l’Oliveres de Lliçà d’Amunt per conèixer amb detall el sistema de cerca, consulta i préstec de la Xarxa de Biblioteques Municipals.

Els alumnes ja coneixien la biblioteca, doncs hi van sovint per a fer deures, però potser no eren conscients de totes les possibilitats que ofereix la nostra biblioteca municipal.

Els alumnes van rebre informació detallada sobre com fer-se el carnet de préstec, consultar llibres a les diferents prestatgeries, buscar un llibre a partir de la signatura i fer una cerca a través del catàleg en xarxa.

Va haver moments de certa sorpresa: com podia ser que a la biblioteca no hi hagués cap exemplar de les “Hamburguesas Zombi”? Vam buscar per títol en castellà, en català, per àmbit geogràfic, primer a Lliçà, Granollers, el Vallès Oriental… No hi havia manera. Per paraula clau “zombi”, res de res. Finalment per la col·lecció, “La cocina de los monstruos”… I aleshores va ser quan ens vam adonar que recordàvem malament el títol. En realitat el que buscàvem es diu “Hamburguesas de hombre lobo”! Sabríeu dir si tenim algun exemplar a Lliçà d’Amunt?

Sortint de la biblioteca vam veure quelcom de curiós: les oliveres vestides de ganxet… algú sabria explicar qui les ha guarnit?

Val a dir que queda ben bonic!

I quina feinada!

Si en teniu informació, estarem ben contents que ens ho comuniqueu, o millor encara, voleu publicar un article al Far d’Hipàtia?

Endavant!