Jaume Arnella torna a les aules de l’Hipàtia

El romancer català va cantar les cançons del seu CD Les sabates d’en Jaume i ens va demostrar la seva tasca com a difusor de la historia.

Divendres 16 d’octubre, el romancer català ens va tornar a cantar els poemes del seu CD Les sabates d’en Jaume. En aquesta obra, Arnella musica una part de l’obra del poeta badaloní Josep Grau Llobera sobre la seva experiència com a soldat de la Lleva del biberó a la Batalla de l’Ebre. Amb la seva veu i acompanyat com sempre de la seva guitarra, va explicar i cantar, fent servir les paraules de Grau Llobera, la por, la foscor, la gana… que molts joves que van participar en aquesta batalla tant cruent de la Guerra Civil Espanyola.

A més, i tal i com ja vam explicar al nostre darrer article, el concert es va enregistrar per formar part del documental biogràfic “Jaume Arnella,el joglar” dirigit pel director Agustí Corominas.

foto 1 artícle Arnella

El concert va ser emotiu pel contingut de les cançons, però a més, la presència dels focus i la càmera va fer que encara fos més especial la classe de Ciències Socials.
La valoració de l’experiència per part de l’alumnat és molt bona i tant el mateix Arnella com el director cinematogràfic, el càmera i el tècnic acompanyant van felicitar als nostres alumnes de 4t per la seva actitud durant la gravació tot i la calor produïda pels focos.

Aquesta experiència, lluny de treure protagonisme al que expliquen els poemes i al context històric que representen, els van fer encara més especials.

Per tal de veure el documental i conèixer encara millor el protagonisme de Jaume Arnella en la cultura popular catalana, podrem veure la pel·lícula sencera. Esperem que pugui ser pels voltants de Sant Jordi 2016. D’aquesta manera podrem veure i analitzar la figura del que s’autodefineix com l’últim romancer dels Països Catalans.

Si voleu saber més sobre la biografia i l’obra d’Arnella podeu consultar el seu blog personal.