GR d’Orientació

Aquest tercer trimestre, des de l’àmbit lingüístic les professores de llengua hem proposat un projecte molt interessant  d’orientació professional als alumnes de 4t.  L’hem treballat des de les assignatures de llengua castellana, catalana i anglesa i forma part del 3r any del projecte d’innovació Avancem, un projecte de plurilingüisme en què té com a finalitat dotar el nostre alumnat d’una competència plurilingüe sòlida que afavoreixi  el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral. D’altra banda, fomenta un ensenyament de les llengües competencial, que parteix del consens i la cooperació entre el professorat de llengua i que promou el disseny de projectes d’aula en què participen diverses llengües.

Per centralitzar-lo vam crear un sites on es recollia tota la informació del projecte i un classroom on hem anat creant les tasques per als alumnes. Els eixos principals eren que els nostres alumnes aprenguessin a elaborar un currículum, una carta de presentació, repostes a anuncis laborals i un videocurrículum. Tots ells utilitzant llengües diferents i per acabar, la “cirereta” del projecte: la simulació d’una entrevista de feina amb persones externes, en la qual calia emprar les tres llengües i portar la documentació realitzada.

Així doncs, el passat dijous 27 i el divendres 28 de maig es van realitzar les entrevistes de selecció de personal en 6 espais diferents del centre i del casal d’avis. Vam comptar amb la generosa participació de seleccionadors molt professionals com l’Àlex Pardo, en David Sanitjas, la Fàtima Kallón, la Maria, Larinto, l’Olga Carrión, en Miquel Núñez, l’Alba Farré, la Núria Martínez i la Tatiana Bolancer. Moltes gràcies a tots ells i també a l’Ajuntament de Lliçà, als Serveis Educatius del Vallès Oriental i a la Mancomunitat de la Vall del Tenes. Vàreu fer que tot rutllés a la perfecció i que l’alumnat s’emportés una experiència enriquidora i alhora innolvidable.

Tot seguit unes mostres d’aquest Projecte anomenat: GR d’orientació.