El Tenes riu

Des de principis de febrer i durant cinc setmanes, 8 alumnes de 4t d’ESO participen en l’activitat de Servei comunitari El Tenes riu. Aquest servei es va iniciar el curs passat i enguany hem decidit repetir l’experiència.

20161025_123837

El Servei comunitari, inspirat en la filosofia d’aprenentatge i servei, pretén acostar l’alumnat al món de l’associacionisme i que es vinculi de primera mà a una de les entitats del municipi.

unnamed

En el cas de El Tenes riu, es treballa conjuntament amb voluntaris de Protecció Civil de Lliçà d’Amunt, que supervisen, sobretot a nivell de mesures de seguretat, les activitats de recollida de brossa i deixalles de la llera del riu Tenes al seu pas pel municipi.

unnamed

Aquest servei comunitari s’emmarca dins d’un projecte de més volada, Apadrinem el patrimoni, que pretén donar a conèixer el nostre alumnat una de les seves realitats més properes, la del seu riu, i conscienciar-lo de l’interès natural, social i històric que hi batega. L’Ajuntament de Lliça d’Amunt també col·labora en el Projecte, ja sigui en xerrades per part dels seus tècnics a l’aula, o mitjançant els serveis de neteja, que recull la brossa que l’alumnat ha apilat i classificat per traslladar-la a la deixalleria.