S’acosta el Cangur!

El proper dijous 7 d’abril els alumnes de 3r d’ESO i alguns de 2n i 4t també participaran a les proves Cangur.

image

Per aquells que no les coneixeu encara les es proves Cangur (altrament dites International Mathematical Kangaroo o bé Kangourou sans frontières) és un concurs preuniversitari de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès. Aquest any a Catalunya hi ha inscrits 95.031 alumnes de tot el país, tot un record degut a que fins l’any passat estava restringit només a alumnes de 3r i 4t d’ESO i alumnes de batxillerat . Aquest any amb més les noves categories els nostres alumnes de 2n competiran directament contra altres 16.206 alumnes catalans de 2n d’ESO , els de 3r contra 16.395 alumnes i els de 4t contra 9.272 alumnes.

Consisteix en 30 preguntes de lògica matemàtica que hauran de resoldre en una hora i quart, graduades en tres nivells de dificultat. No poden fer servir ni calculadores ni altres aparells electrònics i només es poden ajudar d’instruments de mesura i paper i bolígraf (blau o negre).

Al ser el nostre centre seu organitzadora els nostres alumnes realitzaran les proves al nostre poble junt amb els alumnes de l’Institut Lliçà i altres centres de les rodalies.

Si esteu interessats a posar-vos a prova us oferim un enllaç on podreu intentar de resoldre alguns problemes d’edicions anteriors. Ànims i a pensar!           Enllaç:  Problemes de les proves cangur