Preparant el “Recitem al Tenes”

Fa dues setmanes que l’alumnat de 2n i 4t al PLEC estan llegint una selecció de poemes. Dimecres i dijous passat van escollir-ne un individualment i a partir d’aquest poema s’han aparellat. La idea ha estat que el poema escollit en primera opció (o segona en algun cas) sigui el que ha unit un alumne de 2n i un de 4t i ara, durant dues sessions de PLEC, el llegeixin conjuntament i se’l preparin per recitar-lo divendres que ve a última hora a la llera del riu Tenes.

Aquesta activitat s’emmarca dins la formació que està fent el professorat del centre del programa ILEC per l’impuls de la lectura i la primera part del curs sobre el gust per llegir. Un grup de quatre professors, en Josep Antoni Calvo, en Joan Rabat, l’Ivan Sangenís i la Muntsa Palomera han estat preparant aquesta activitat com a tasca de la formació amb l’objectiu d’acostar la poesia al nostre alumnat tot buscant la lectura compartida en veu alta entre nivells.

A partir d’una selecció de 14 poemes que recullen des poetes més clàssics a d’altres de molt joves i emergents, s’han buscat rapsodes que el reciten en format de vídeo, cançons que els musiquen (des del hip-hop a cantautors catalans) per tal de fer arribar el missatge dels poemes als nois i noies de 2n i 4t d’una manera diferent.

I tota aquesta feina culminarà divendres que ve amb l’acte “Recitem al Tenes” a 2/4 de 2 al Pinar de la Riera on commemorarem també el Dia internacional dels Rius (14 de març), el Dia internacional de la Poesia (21 de març) i el Dia internacional de l’Aigua del dia 22 de març i tot això en el marc dels projectes del nostre institut Apadrinem el riu Tenes  i com a centre ILEC (Impuls de la lectura).