Alumnes de 2n i 4t col·laboren en un taller conjunt per completar la inspecció al Riu Tenes

Un grup d’alumnes de 2n i 4t van participar al taller que va servir per completar la primera inspecció del riu Tenes que l’institut fa en el marc de la col·laboració amb l’Associació Hàbitats i el seu Projecte Rius.

Aquest projecte l’hem treballat en clau interdisciplinar i hi han intervingut tres docents de diferents matèries per analitzar un tram del riu i acostar encara més al nostre alumnat a l’entorn de l’institut i a l’element apadrinat pel centre.

Més enllà de la matèria de Física i Química, que ha utilitzat el projecte per treballar part del seu currículum com el càlcul del cabal i la qualitat físico-química de l’aigua, la visita que vam fer al riu el dilluns 25 a la primera part del matí va servir per valorar la biodiversitat i l’acció antròpica a l’entorn. D’aquesta manera, i en un intèrval de pocs dies de temps, diferents alumnes de 2n i de 4t van participar en l’avaluació d’aquest tram del riu.

El resultat final al que vam arribar després de l’activitat és que la situació actual d’aquest punt del Tenes no està malament i tot i que la qualitat segons la biodiversitat pot millorar. Aquest tram del riu proper al nucli  també va ser on 5 alumnes hi van fer les 10 hores del Servei comunitari junt amb agents de Protecció Civil, de manera que la intervenció fa que la qualitat de la zona hagi millorat. De fet, la intervenció que s’està portant a terme al Tenes al seu pas per Lliçà d’Amunt des de divereses institucions fa que la qualitat d’aquesta zona cada vegada sigui millor.

A més, durant l’activitat, vam poder gaudir de l’aigua i de les possibilitats que ofereix un espai com el de l’entorn del riu.