Fantàstica experiència d’intercanvi a Berlín!

Un grup d’alumnes d’alemany de 2n d’ESO ha participat durant una setmana en la segona part d’un programa d’intercanvi entre l’INS Hipàtia d’Alexandria i una escola de Berlín, la Freie Montessori Schule Berlin. Durant vuit dies el nostre alumnat ha tingut l’oportunitat de conviure amb famílies alemanyes i compartir amb alumnes alemanys el dia a dia en una de les capitals més atractives d’Europa.

Pel que fa al programa acadèmic, els alumnes han participat en diverses activitats que tenien com a objectiu impulsar un intercanvi lingüístic i intercultural que els permetés desenvolupar les habilitats comunicatives en una de les seves llengües i en dues llengües estrangeres.

Durant els dos primers dies, el nostre alumnat va formar part d’unes activitats emmarcades en un programa en el qual participava alumnat de Noruega i Berlín. L’intercanvi lingüístic es va centrar a treballar la comunicació en llengua anglesa, alemanya i castellana a través de la creació d’històries i la representació de teatre d’ombres. Aquest intercanvi lingüístic va ser també el tema central de la tasca de dimarts, en la qual els alumnes van crear lemes en format de pòster en diferents llengües amb el company d’intercanvi i que van poder penjar a l’escola.

Durant el vespre de dijous i el matí de divendres els alumnes van realitzar un tour per un dels barris més característics i icona de l’esperit de Berlín: Kreuzberg. La ruta tenia com a objectiu treballar aspectes culturals i socials al voltant de l’Street Art, manifestacions artístiques que han esdevingut símbols de la ciutat.

Durant la jornada de dilluns, els alumnes de l’Hipàtia van visitar el centre de Berlín i van visitar els llocs emblemàtics de la ciutat. Durant la jornada de dimarts van també, però, poder gaudir d’una passejada a través del bosc fins arribar al llac Müggelsee i gaudir, així, de la natura que també podem trobar en una ciutat tan plena d’energia com Berlín.

Una experiència que no oblidarem!!!