Els alumnes de 2n visiten Tàrraco

Els alumnes de 2n de l’ Hipàtia s’han traslladat avui, dia 16 d’octubre, a Tarragona. Han començat la jornada visitant l’Aqüeducte de les Ferreres, anomenat també Pont del Diable (del qual neix una coneguda llegenda). És un pont aqüeducte romà aixecat entre els costats del barranc dels Arcs al terme de Tarragona, que duia aigua del riu Francolí a l’antiga ciutat de Tàrraco. És un dels aqüeductes més monumentals i ben conservats de l’època romana i el més important de Catalunya .

Tot seguit s’han desplaçat al parc arqueològic per visitar les muralles romanes de Tarragona les quals son una de les primeres grans obres que els romans van emprendre, després del desembarcament dels Escipions a Empúries, l’any 218 aC, i de l’arribada a Tàrraco. I és que Tàrraco, en el context de la Segona Guerra Púnica, va constituir la principal base militar romana.

Han pogut observar la maqueta de la ciutat, el Fòrum Provincial (actual Catedral) i tot seguit han pogut gaudir imaginant-se protagonistes, com si d’una pel·lícula romana es tractés, al Circ, en el qual es desenvolupaven les curses de cavalls, així com les de bigues i quadrigues . Tenia capacitat per a 20.000 persones i es duien a terme les curses de carruatges.

Després de dinar han passejat per l’amfiteatre i en tot moment han estat ben acompanyats d’un dia assolellat, ple d’il·lusió i de ganes d’aprendre coses noves.