Tornen les proves cangur a l’Hipàtia

Per acabar la setmana de celebració del dia Π, el dijous 18 de març s’han realitzat les proves cangur. Els alumnes de 1r a 4t d’ESO de l’Hipàtia s’han enfrontat a reptes de matemàtiques plantejats de manera innovadora.

La Societat Catalana de Matemàtiques, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, coordina la prova en els territoris de parla catalana i representa Catalunya com a entitat nacional entre els països que formen part de l’associació internacional Kangourou sans Frontières, impulsora d’aquesta activitat.

La Prova Cangur 2021 compta a Catalunya amb 906 centres docents inscrits: 470 de primària; 596 de primer, segon i tercer d’ESO, i 527 de quart d’ESO i batxillerat. A causa de la situació excepcional que vivim per la pandèmia, aquest any no serà possible reunir alumnes de diferents centres en seus universitàries o centres cívics, així que tots els centres faran la prova en les seves aules i decidiran si plantegen la Cangur com un concurs o com una activitat didàctica.

En total, aproximadament cent mil alumnes han participat en aquesta edició. En la prova es proposen trenta reptes matemàtics de resposta tancada per als alumnes de secundària.

Esperem que als nostres alumnes els hagi anat d’allò més bé. Si més no ha estat un dia diferent i matemàticament enriquidor.