Taller sobre la menstruació

El passat dijous 25N les alumnes de 1r ESO van participar en un taller sobre la menstruació. L’encarregada de fer-lo va ser l’Ana Rius, mare d’una nena de 12a i un nen de 9, advocada de professió i formada en cursos sobre la menarquia i les diferents etapes de la menstruació.

El taller va constar d’una part teòrica, amb informació centrada sobretot en les diferents etapes del cicle, i una part pràctica, en què les alumnes van poder observar i tocar materials diversos. Es va gaudir d’un ambient distès, adequat per compartir dubtes. Les tutores de 1r ESO vam restar molt satisfetes de que el missatge principal resultant del taller fos: “Cal que siguem nosaltres les qui coneguem i respectem el nostre propi cos, en primera instància, perquè els altres també ho facin”. Un missatge important que, de manera fortuïta, ens va servir per commemorar el dia internacional contra la violència de gènere.

Us compartim algunes imatges de l’esdeveniment!