Investigant sobre els naixements dels insectes bastó

A Biologia i Geologia estem estudiant l’insecte bastó com a treball d’investigació.

Al desembre ja varem començar escollin l’insecte bastó (podiem escollir entre l’insecte bastó, el grill domèstic, l’escarabat argentí, l’escarabat de la farina i la mantis religiosa).

En primer lloc haviem de buscar informació per internet i/o en llibres que podiem buscar a la biblioteca sobre els artròpodes, els insectes i l’espècie objectiu de la nostra recerca. Aquesta tasca era individual.

Els primers dies vam instal·lar l’insecte en un terrari i vam iniciar un diari de manteniment: canvis d’aliment, neteja, quants insectes van néixer, baixes, etc. Després al laboratori vam fer un recull de dades i a continuació vam dibuixar els difunts insectes bastó. Vam agafar i observar l’insecte (també els ous) a través de la lupa binocular.

Al llarg dels dies hem anat compartint tota la informació amb l’objectiu de redactar una introducció que afegirem a l’article científic que estem elaborant.

En segon lloc havíem de pensar en una hipòtesi a partir de la qual desemvolupar tota la nostra recerca. Un dels nostres objectius era incubar els ous d’insecte bastó a diferents temperatures.

Al laboratori varem separar els ous dels excrements (els ous són arrodonits, mentre que els excrements són allargats).

Durant la Setmana Santa tres membres del grup es van emportar els ous a casa per tenir-los a diferents temperatures… I ja tenim nounats i les primeres dades de recerca!

Aquest article ha estat elaborat per Noa Carmona, Joel Coello, Ana Maria Martín, Sonia Oliva, Berta París, Paula Rodríguez i Janire Ruiz.