Descripció
El PLEC és un document adreçat a tota la comunitat educativa que té com a objectiu millorar les competències comunicatives.
Aquest document és una eina viva que conviu amb el dia a dia del centre més enllà de les classes i del propi horari, inclou la intervenció de les famílies i esdevé un projecte acollidor del procés d’aprenentatge i maduració personal.
La biblioteca escolar és l’espai físic i estructural del centre que permet desenvolupar aquest projecte.
Objectius
- Integrar la lectura al centre com un recurs general i necessari d’informació i aprentatge a totes les àrees del currículum.
- Dinamitzar la competència lectora de l’alumnat.
- Fomentar la lectura autònoma en l’alumnat.
- Millorar la competència d’accés, tractament i ús de la informació.
- Dinamitzar la lectura com una font de plaer personal.
- Coordinar les diferents activitats amb una línia conductora de centre.
- Potenciar la funció de la biblioteca escolar com a motor del projecte lingüístic i del PLEC.
- Incidir en la relació amb l’entorn (entitats, biblioteca municipal,…)
- Promoure la formació del professorat.
- Facilitar l’avaluació continuada a través dels indicadors d’avaluació.
Temporització
Cada dia, tot el centre atura el ritme habitual per fer mitja hora de lectura. Les modalitats són diferents segons la programació: lectura en silenci, lectura en veu alta, lectura col·lectiva, i amb diferents suports: paper i digital. Per altra banda, a les àrees de l’àmbit lingüístic es desenvolupen estratègies de lectura relacionades amb el pla lector de centre amb dinàmiques fora del centre per fer lectors crítics i constructius.
Cursos destinataris
Tots els alumnes del centre participen del pla lector, així com tot el claustre.
Accés a les activitats del PLEC
Les activitats desenvolupades durant el PLEC es publiquen a la revista del centre, El Far d’Hipàtia, a l’espai anomenat “La Biblioteca d’Alexandria”. Hi podeu accedir directament fent clic a sobre de la icona següent: