Llegir l’objecte. Res no és perquè sí.

Podem ser consumidors responsables?  Per ser-ho hem de saber “llegir” els objectes que ens envolten. L’objectiu de l’activitat és aprendre quines són les característiques que ha de complir un “bon” disseny de producte.

La funcionalitat del bon disseny respon a la voluntat de resoldre problemes de manera senzilla i eficaç. Els alumnes de l’optativa de Visual i Plàstica de 4t d’ESO han pogut observar que darrere de cada objecte hi ha una necessitat o un problema que cal solucionar i una persona, el dissenyador, que l’ha analitzat i l’ha resolt.

En grups petits, els alumnes «han llegirt» un objecte de la col·lecció de disseny de producte del Museu amb les eines bàsiques de l’observació i l’experimentació. Després han exposat i compartit la seva anàlisi amb la resta del grup classe.