Eleccions i Llei d’Hondt

Els dos instituts públics de Parets del Vallès, La Sínia i l’institut Torre de Malla, aprofitant que estem en any d’eleccions, hem portat a terme un sondeig per explicar d’una manera pràctica com funciona la llei d’Hondt, que és el sistema que s’utilitza per repartir regidors entre les candidatures de forma proporcional als vots obtinguts.

Amb aquesta intenció s’ha procedit a la recollida de vots, tal i com es faria en unes eleccions, i al seu escrutini. Els alumnes han pogut viure i experimentar com funciona aquest sistema.

Com que estem ja en els darrers dies de campanya i no es poden publicar sondejos, guardarem la informació i, quan ja es coneguin els resultats de les eleccions, els farem públics i podrem veure fins a quin punt el nostre sondeig s’ha ajustat a la realitat.

Com de representatiu haurà estat el nostre col·lectiu?

Gràcies per ajudar-nos en el nostre projecte de dotar de sentit els aprenentatges del nostre alumnat.”