Conferència sobre riscos naturals

La setmana passada, els alumnes de Geologia i Ciències Ambientals de 1r i 2n de batxillerat van tenir la sort d’assistir a una conferència sobre riscos naturals a càrrec de Joaquim Roset, enginyer geòleg, organitzada per la URV. En Roset ens va parlar d’inundacions, terratrèmols, tsunamis i altres fenòmens naturals que poden afectar la nostra societat. Va posar èmfasi en la necessitat de planificar i gestionar adequadament el territori per reduir aquests riscos, així com en la importància d’educar la població per saber com actuar en situacions d’emergència.

Només una setmana després, ens trobem amb un exemple tristament real: les inundacions greus provocades per la DANA a la zona de València, amb una elevada pèrdua de vides i danys materials. Aquesta catàstrofe subratlla la rellevància d’aquests coneixements i la urgència de treballar per a una millor prevenció i resposta davant els riscos naturals.

És un recordatori colpidor del valor de la geologia i la gestió ambiental per construir una societat més segura i preparada. Gràcies a aquesta conferència, els nostres alumnes s’han format per afrontar amb més consciència els reptes del futur.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut