Visita de 1r de Batxillerat al campus Besòs de la UPC

Presentació a càrrec de Mònica Laplana

Dijous 23 de febrer els alumnes del 1r de Batxillerat científic i tecnològic van fer una visita al campus Besòs de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), en el marc del Dia de la Dona i la Nena a la Ciència. Estudiants d’aquesta universitat van ser les encarregades d’explicar als alumnes del Joan d’Àustria tota l’oferta formativa que hi podien trobar.

Després d’una benvinguda per part de la direcció, els i les alumnes van assistir a una presentació de Mònica Laplana, que cursa el grau d’Electrònica Industrial i Automàtica i és membre de l’associació d’alumnes epowered Racing. A continuació, l’estudiant del doctorat d’Enginyeria Mecànica Bàrbara Adrover va explicar la seva experiència i la seva participació en un projecte d’impressió 3D gràcies al qual imprimeixen òrgans en 3D per facilitar intervencions quirurgiques. Es tracta d’un projecte de col·laboració amb hospitals de Cuba.

El nostre alumnat també va poder visitar el laboratori, on Patrícia López, alumna de doctorat del Dept. de Ciència i Enginyeria dels Materials, va explicar la seva experiència i va fer un taller sobre biomaterials i enginyeria de teixits. I per últim van poder visitar l’espai on diverses associacions d’alumnes estan construint motos i automòbils de competició elèctrics.