Poesia a dojo a Segon d’ESO

IMG_20150311_110409

Tot just ara que treu el nas la primavera és el millor moment per parlar de poesia a classe. Als grups de segon d’ESO A, B i C de l’Institut Joan d’Àustria de Barcelona hem volgut fer de la poesia l’eix transversal de l’assignatura de Llengua i literatura catalanes, però lluny de la tradició pedagògica que fa de la literatura un simple objecte d’estudi, volem que les classes de poesia i de literatura siguen espais de creació. Els textos poètics amb què comptem en la literatura catalana han d’inspirar i ajudar a l’expressió artística de l’alumnat. És així, creant i “poetant”, com la literatura de ben segur amerarà l’instint voraç i sempre amatent del nostre jovent.

Hem creat una pàgina web on abocarem tot el material poètic que l’alumnat anirà produint al llarg d’aquests mesos. Us convidem a passejar-hi. Són els resultats d’un joc que connecta la paraula amb la imaginació i els móns possibles que permet la literatura. Els compartim perquè en gaudim tots plegats.

Bon profit!

Assumpta Durà i Sergi Barceló