Descobrim vocacions científiques

Amb l’objectiu de despertar les vocacions científiques del nostre alumnat, especialment les de les nostres futures científiques, el departament de ciències organitza i participa en diferents activitats.

A continuació teniu les més rellevants:

Projecte Rius: Fem xarxa i fem poble. Des de fa molts anys, el  centre és soci de l’associació Hàbitat, una entitat sense ànim de lucre que des del 1997 treballa per apropar les persones als rius i les rieres dels seus municipis. Vegeu-ne +info

Camps d’aprenentatge: Apropem la geologia a l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de batxillerat treballant-la en viu, tot coordinant-nos amb les propostes de diversos Camps d’Aprenentatge.

Olimpíades de Geologia: Participem amb l’alumnat de batxillerat i 4t d’ESO en les Olimpíades de geologia catalanes i espanyoles. Cada curs comptem amb més participants i més bons resultats, arribant algun curs a aconseguir primeres posicions i participant a les olimpíades espanyoles com a representants catalans. És una activitat educativa que vol promoure l’interès per les Ciències de la Terra i fomentar les vocacions en aquest camp disciplinar.

Olimpíades de Biologia: té com a principal objectiu incentivar l’interès dels estudiants de Batxillerat en l’estudi de la Biologia i reconèixer públicament el seu esforç. Entre els primers reptes cal citar, per exemple, la contaminació química ambiental, el canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat i el diagnòstic i tractaments de malalties degudes a nous bacteris resistents i nous virus.

Contacte amb centres de recerca pioners i xerrades de divulgació: participem en tallers universitaris i centres d’investigació, promovem xerrades divulgatives sobre ciència i la participació en diferents propostes científiques, com el programa Argó. Organitzem visites de científics i científiques que ens apropen al món de la recerca, la universitat i l’empresa, tot exposant-nos la seva carrera professional o alguna recerca científica d’actualitat.

Tot, amb l’objectiu que l’alumnat de 4t i batxillerat estigui en contacte amb centres de recerca pioners.

Setmana de la Ciència Xammar: té com a objectiu promoure la ciència dins i fora del nostre centre.

Fira de Ciència: l’alumnat de 4t d’ESO presenta i explica a l’alumnat de 1r d’ESO diferents experiències que ells i elles mateixes han ideat i preparat. La Fira es presenta en format de congrés científic, amb estands i pòsters explicatius.

Taller científic a les escoles: l’alumnat de 2n i 3r d’ESO visiten a l’alumnat de 6è de les escoles de primària del municipi per fer-los de mentors en un taller experimental en el que es treballa una Situació d’Aprenentatge quotidiana.

De totes les activitats en les que participem anireu trobant informació en els butlletins mensuals que publiquem en aquesta pàgina web i a l’instagram de l’institut.