Jugant amb les mates

El departament de matemàtiques organitza la participació de l’alumnat en diferents concursos de matemàtiques amb l’objectiu d’incentivar una visió més lúdica de les mates i impulsar el treball en equip. Els bons resultats obtinguts curs rere curs ens anima a seguir impulsant la participació del nostre alumnat.

A continuació teniu informació dels 3 concursos en els que participem:

PROVA CANGUR: La prova Cangur és una activitat matemàtica anual, amb el format de concurs individual, promoguda per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontieres, que es marca com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre la gent jove i la mainada, mitjançant una participació massiva en una activitat científica.

Està organitzada per la Societat Catalana Matemàtiques i hi participa tot l’alumnat del nostre centre, excepte els alumnes de Llatí de batxillerat.

Està organitzada per la Societat Catalana Matemàtiques i rep el suport logístic d’ Isotròpic

COPA CANGUR: La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre. Els equips estan formats per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior) amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 2n o 4t respectivament en cada equip.
En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles (primera fase). És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

Està organitzada per la feemcat

FEM MATEMÀTIQUES: El Fem Matemàtiques és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de 5è i 6è de primària i de tota l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

Està dirigida a tots els alumnes de cinquè i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. Aquest any, com a novetat, també participaran els alumnes de tercer i quart d’ESO. L’activitat permet als alumnes accedir a l’Olimpíada Matemàtica Nacional que organitza la FESPM.

De totes les activitats en les que participem anireu trobant informació en els butlletins mensuals que publiquem en aquesta pàgina web i a l’instagram de l’institut.