Intercanvis a França

A més a més de les mobilitats Erasmus + i l’intercanvi amb Alemanya, aquest curs 23/24 hem iniciat dos intercanvis amb França.

Intercanvi físic amb “Le collège Don Bosco” de Niça   (Alpes-Maritimes sur la côte d’Azur)

Intercanvi adreçat a l’alumnat de 2n i 3r d’ESO que cursen com a 2a llengua estrangera el francès.

Del 14/03/24 al 19/03/24 viatgem

Del 4/04/24 al 9/04/24 acollim

Intercanvi epistolar amb “Le collège Sainte Emilie” de Candé (Maine-et-Loire à França)

Intercanvi adreçat a l’alumnat de 2n d’ESO que cursen com a 2a llengua estrangera el francès.

Enguany, durant tot el curs, cada dos mesos aproximadament, enviem i rebem cartes. Cada alumne té assignat un binomi per tal de respondre  de manera més personalitzada

• En què consisteix?

El nostre alumnat marxa gairebé una setmana a casa de la seva parella d’intercanvi (un alumne del centre de Niça). Prèviament, els posem en contacte perquè es vagin coneixent via e-mail, telèfon i alguna activitat d’aula. Després l’alumnat de Niça repeteix l’experiència a l’inrevés. En ambdós viatges, estan presents dos o tres professors francesos com a responsables del grup francès i nosaltres, dos o tres professors del centre, com a responsables dels nostre alumnat.

• L’objectiu de l’intercanvi és:
  • Millorar el nivell d’expressió oral
  • Realitzar una immersió cultural i lingüística
  • Desenvolupament de l’autonomia personal dels alumnes
  • Apropar famílies i experiències

En aquest enllaç podeu accedir a la carta informativa

• En què consisteix?

Durant tot el curs el nostre alumnat de 2n d’ESO intercanviarà cartes manuscrites amb els alumnes del Collège Sainte Emilie. Aprofitant les diferents temàtiques treballades a l’aula, els alumnes s’expliquen les seves vivències.  Aprofitem també per intercanviar experiències culturals, com són les festes de cada país o la manera de viure-les.

• L’objectiu de l’intercanvi és:
  • Millorar el nivell d’expressió escrita.
  • Realitzar una immersió cultural i lingüística
  • Desenvolupament de l’autonomia personal dels alumnes
  • Apropar famílies i experiències

En aquest enllaç podeu accedir a la carta informativa

Com que ells estudien tots espanyol i nosaltres francès, tant per ells com per nosaltres és una oportunitat per a practicar francès i espanyol. Ara bé, l’experiència va molt més enllà: intercanviar experiències amb nois i noies de la seva edat d’una nacionalitat diferent, conèixer un altre país i una altra cultura, crear vincles i…en definitiva, viure aquesta experiència.

En definitiva, pretenem que el nostre alumnat visqui experiències inoblidables!!