Intercanvi a Alemanya

La pandèmia va truncar l’intercanvi del 19/20 a les portes de la visita dels alumnes alemanys, però aquest curs 23/24 re-emprenem el nostre intercanvi amb l’alumnat de 4t d’ESO.

L’intercanvi amb Alemanya és un intercanvi cultural amb l’alumnat de l’OBERMAYR EUROPEAN EDUCATION, una escola de primària i secundària situada a Taunusstein, un petit poble molt proper a la ciutat de Wiesbaden (capital de l’estat federat de Hessen).

Ells estudien tots espanyol com una assignatura més i practicar l’idioma és el motor inicial de l’intercanvi. Per al nostre alumnat és una bona oportunitat per a practicar anglès i alemany (els que en sàpiguen). Ara bé, l’experiència va molt més enllà: trobar-se amb nois i noies de la seva edat d’una nacionalitat diferent, conèixer un altre país i una altra cultura, conviure amb una família, crear vincles i…en definitiva, viure aquesta experiència.

del 15/03/24 al 21/03/24 fem d’amfitrions

del 22/04/24 al 28/04/24 viatgem a Taunusstein

Primer ens toca fer d’amfitrions, rebent l’alumnat alemany que s’allotjarà amb la família de la seva parella d’intercanvi (alumna/e del nostre centre) i cap al final de curs, el nostre alumnat viatja a Alemanya on tindrà una experiència semblant.

L’objectiu inicial és que els alumnes alemanys practiquin l’espanyol, que estan estudiant al seu institut, i que els nostres ho facin amb l’alemany (si s’escau) o l’anglès.

Tanmateix, l’experiència va molt més enllà:

• Trobar-se amb nois i noies de la seva edat d’una nacionalitat diferent.
  • Conèixer un altre país.
  • Conviure amb una família que no és la seva.
  • Crear vincles que poden tenir continuïtat.

En definitiva, pretenem que el nostre alumnat visqui una experiència inoblidable!!

En aquest enllaç podreu accedir a la carta informativa.