Projecte Reacciona

Des de fa uns anys hem tingut l’oportunitat de participar en el projecte REACCIONA. Aquesta iniciativa, patrocinada per l’Ajuntament i la Diputació, que normalment emmarquem en la matèria de “Cultura i Valors”,  consisteix en la gravació per part dels alumnes d’un vídeo que després és ofert a una ONG. Els alumnes estan en contacte amb membres de l’ONG i professionals del món de la comunicació audiovisual. Al final de curs s’organitza una projecció pública dels vídeos realitzats als diferents Instituts catalans participants, al CCCB de Barcelona, amb assistència dels alumnes i les ONG.

Al curs 2022/2023, tots els grups de 2n d’ESO van tenir l’oportunitat de participar en el projecte, durant el 1r trimestre, a les assignatures de Cultura i Valors i Religió. Les ONG triades i els vídeos produïts són els següents:

2n A ONG: Setem Catalunya. Títol del curtmetratge: Pau al Món

“Pau al món” INS Eugeni Xammar, 2n ESO A – 2022-23, L’Ametlla del Vallès from Taller de Cinema on Vimeo.

2n B ONG: Fundipau. Títol del curtmetratge: El guai-phone

“El guai-phone” INS Eugeni Xammar, 2n ESO B – 2022-23, L’Ametlla del Vallès from Taller de Cinema on Vimeo.

2n C ONG: Oikocredit. Títol del curtmetratge: Oikocrèdit

“Oikocredit” INS Eugeni Xammar, 2n ESO C – 2022-23, L’Ametlla del Vallès from Taller de Cinema on Vimeo.

Al curs 2021/2022, durant el 1r trimestre, els alumnes Cultura i Valors de 2n C van ser els afortunats i l’ONG que van triar és l’Acció Solidaria i Logística. Amb el títol: Tu també pots ajudar! van rodar el curtmetratge que podeu veure a continuació:

“Tu també pots ajudar” INS Eugeni Xammar, L’Ametlla del Vallès 2021-22 from Taller de Cinema on Vimeo.

Al curs 2020/2021, entre el 1r i 2n trimestre, els alumnes de 2n B han estat els afortunats i l’ONG que van triar és l’Associació per a les Nacions Unides a Espanya (ANUE).

Clicant aquí veureu el producte de la seva feina, felicitats noies i nois!

“Encara hi som a temps”, INS Eugeni Xammar, L’Ametlla del Vallès 2020-21 from Taller de Cinema on Vimeo.

Al curs 2019/2020 van ser alguns alumnes de 3r d’ESO els participants i aquest va ser el producte de la seva feina:

Efecte boomerang, INS Eugeni Xammar. L’Ametlla del Vallès 2019-20 from Taller de Cinema on Vimeo.

Al curs 2017/18 el projecte es va fer en alumnes de 3r d’ESO:

“A través de l’art” INS Eugeni Xammar, 3r ESO 2017-2018 from Taller de Cinema on Vimeo.