Generació Plurilingüe (GEP)

El GEP és un programa impulsat pel Departament d’Ensenyament que pretén incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars, d’una banda,  i acompanyar els centres educatius en el procés de desplegament i consolidació d’un projecte lingüístic plurilingüe propi, de l’altra.

Aquest programa té una durada de tres cursos (del 19-20 al 21-22); en el cas de l’Institut Eugeni Xammar la llengua estrangera utilitzada és l’anglesa, i els professorat que forma part del projecte té l’acreditació i formació adients per impartir-lo. El Departament de llengües estrangeres supervisa les activitats proposades, pel bon funcionament del programa.

El programa es va iniciar a 1r i 2n d’ESO i 1r de batxillerat en les assignatures de música a l’ESO i biologia a batxillerat. Va començar de manera paulatina i en alguns grups i de mica en mica s’han anat incrementant el nombre d’activitats. En algunes de les optatives disponibles al centre també s’ha implementat el programa GEP.

A continuació podeu veure una de les activitats realitzades el curs 2020/21 i que ha estat publicada pel Departament d’Educació.

Es tracta d’un projecte conjunt entre les assignatures de música i biologia en el que ha participat l’alumnat de l’optativa de música de 4t de la ESO.

Cal remarcar la satisfacció tant de l’alumnat com del professorat participant, treballar per projectes a resultat tot un èxit!

El projecte ha girat entorn a la creació d’una sèrie de podcasts per radiar a la futura Radio L’Ametlla en els que l’alumnat ha intentat compartir amb els i les oients temes científics d’actualitat. Els nois i noies participants han creat la sintonia del programa i algunes de les músiques dels podcasts, així mateix han triat aquells temes científics actuals que han considerat interessants i rellevants per al municipi i n’han intentat fer un tractament científic i acurat.

Si cliqueu sobre la imatge podreu accedir a tota la informació d’aquest projecte, a l’espai web que es va crear i podreu escoltar tots els podcasts. Esperem que us agradin!!

ENQUESTA ALUMNAT