Activem el català

El departament de llengua catalana del nostre centre cada curs participa en diferents certàmens i concursos.

A continuació teniu informació dels més rellevants:

Certamen de lectura en veu alta: que enguany celebra el vintè aniversari i és un projecte destinat a fomentar la competència lectora entre els estudiants de Catalunya. Aquest curs ens hi presentarem amb l’alumnat de 2n i 4t ESO.

Concurs lingüístic del Picalletres: que permet a l’alumnat divertir-se participant en una activitat pedagògica i engrescadora: lletrejar paraules en català i resoldre jocs lingüístics enginyosos. Aquest curs ens hem inscrit al concurs televisiu amb l’alumnat de 3r ESO i al radiofònic amb els de 2n ESO.

Programa Lletres a les aules: que permet que un autor o autora d’una de les lectures obligatòries del curs visiti el centre i estableixi un diàleg obert i dinàmic amb l’alumnat, compartint experiències, dubtes i propostes al voltant de la creació literària i la lectura del llibre. Enguany vindrà l’Arturo Padilla a 2n ESO i, tot i que només en concedeixen un per centre, se n’han de sol·licitar tres. Aquest curs s’ha fet la sol·licitud perquè vingui la Care Santos a 3r ESO o el Roc Casagran o la Muriel Villanueva a 4t.

Concurs el gust per la lectura:que és una iniciativa del Departament d’Educació per a fomentar la lectura competent i crítica entre els joves estudiants. Enguany, no ens hi presentem perquè no hi ha cap de les lectures obligatòries que s’han triat que es correspongui amb les proposades pel concurs, però en aquest enllaç podeu consultar algunes participacions com a centre.

Anem al teatre: enguany anem al teatre, al TNC amb Batxillerat (de manera voluntària), a veure La plaça del Diamant, al Centre Cultural de Granollers amb els alumnes de 3r ESO a veure Mentida de Care Santos i amb els alumnes de 1r batxillerat a veure Tirant lo Blanc a través de la companyia Transeduca.

De totes les activitats en les que participem anireu trobant informació en els butlletins mensuals que publiquem en aquesta pàgina web i a l’instagram de l’institut.