Informació intercanvi amb Alemanya

Benvolgudes famílies,

Com alguns ja sabreu, portem des del 2015 portant a terme un intercanvi amb un institut d’Alemanya. Ens adrecem a vosaltres per si us pot interessar. A continuació, teniu la informació:

En què consisteix?
L’alumnat alemany ve a passar gairebé una setmana, a casa de la seva parella d’intercanvi (un alumne del nostre centre). Prèviament, els posem en contacte perquè es vagin coneixent via e-mail o telèfon. Després el nostre alumnat va allà i repeteix l’experiència a l’inrevés. En ambdós viatges, estan presents dos professors alemanys com a responsables del grup alemany i en David Rodríguez i la Bea Martínez, professors del nostre centre, com a responsables dels nostre alumnat.

Objectiu
Ells estudien tots espanyol com una assignatura més i practicar l’idioma és el motor inicial de l’intercanvi. Per al nostre alumnat és una bona oportunitat per a practicar anglès i alemany (els que en sàpiguen). Ara bé, l’experiència va molt més enllà: trobar-se amb nois i noies de la seva edat d’una nacionalitat diferent, conèixer un altre país i una altra cultura, conviure amb una família, crear vincles i…en definitiva, viure aquesta experiència.

Quan?
Pels volts del març ells ens visiten i a l’abril-maig anem nosaltres a Alemanya.

On?
El centre és una escola privada de primària i secundària, Obermayer Europa Schule està situat a Taunusstein, un petit poble molt proper a la ciutat de Wiesbaden (capital de l’estat federat de Hessen).

Què he de fer com a família d’acollida?
Durant els dies entre setmana, des del centre tenim programades visites i activitats que ocuparan la major part del dia, als vespres i durant el cap de setmana, simplement, acollir-los com us agradaria que acollissin al vostre fill/a.

Qui pot participar?
Alumnat del curs d’ESO corresponent (segons l’any, pot variar). Les places són limitades, així que prioritzarem aquell alumnat que estudiï o hagi estudiat alemany, però això no és requisit indispensable, ja que també és una molt bona oportunitat per practicar anglès. Si la demanda és major a l’oferta, farem un sorteig.

Com podeu demanar de participar?
Rebreu les instruccions al correu electrònic, quan sigui el període de sol·licitar-ho.

El correu de contacte és intercanvi@inseugenixammar.cat