Informació Intercanvi Niça (amb mobilitat)

Intercanvi físic amb “Le collège Don Bosco” de Niça   (Alpes-Maritimes sur la côte d’Azur)

• En què consisteix?

El nostre alumnat marxa gairebé una setmana a casa de la seva parella d’intercanvi (un alumne del centre de Niça). Prèviament, els posem en contacte perquè es vagin coneixent via e-mail, telèfon i alguna activitat d’aula. Després l’alumnat de Niça repeteix l’experiència a l’inrevés. En ambdós viatges, estan presents dos o tres professors francesos com a responsables del grup francès i nosaltres, dos o tres professors del centre, com a responsables dels nostre alumnat.

• Objectiu

L’objectiu de l’intercanvi és:

• Millorar el nivell d’expressió oral
  • Realitzar una immersió cultural i lingüística
  • Desenvolupament de l’autonomia personal dels alumnes
  • Apropar famílies i experiències

Com que ells estudien tots espanyol i nosaltres francès, tant per ells com per nosaltres és una oportunitat per a practicar francès. Ara bé, l’experiència va molt més enllà: trobar-se amb nois i noies de la seva edat d’una nacionalitat diferent, conèixer un altre país i una altra cultura, conviure amb una família, crear vincles i…en definitiva, viure aquesta experiència.

• Quan?

Enguany, nosaltres hi anirem 14 de març al 19 de març (la setmana prèvia a Setmana Santa) i ells ens visitaran desprès de Setmana Santa entre el 4 al 9 d’abril (Han d’acabar de mirar millors opcions).

• On?

El centre és  Don Bosco de Nice situat al centre de Niça. Un institut de secundària i batxillerat.

• Què fem durant l’estada?

Durant l’estada la llengua vehicular dels alumnes amb les famílies i els seus corresponents, serà el francès. Hauran de respectar les costums de les cases acollidores.

Durant les hores lectives, els alumnes tenen programades activitats i sortides per conèixer Niça. també hi ha una sortida a Mònaco.

• Què he de fer com a família d’acollida?

Durant els dies entre setmana, des del centre tenim programades visites i activitats que ocuparan la major part del dia, als vespres i durant el cap de setmana, simplement, acollir-los com us agradaria que acollissin al vostre fill/a.

Els dies que tinguem els nois i noies francesos d’acollida haurem de utilitzar com a llengua vehicular l’espanyol que és la llengua que ells estudien, tot i que sempre aprenen alguna paraula en català.

• Cost per a les famílies.

Pensem que el cost serà d’entre 400-500€, però dependrà molt del preu dels vols, i aquest preu inclouria les activitats que es fessin nosaltres tant a Niça com a Barcelona.

• Què cal fer per participar participar?

Per tal de fer sondeig i valorar si és factible tirar-ho endavant, necessitem que responeu el qüestionari adjunt tant si esteu interessats com si no, d’aquesta manera tindrem la resposta de tots.