Una exposició feta per adolescents recupera l’escriptura de cartes

Sant Adrià de Besòs – Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Barres i Ones han inaugurat aquest dissabte l’exposició «T’enyoro. Cartes per la memòria», que posa en valor la correspondència i reflexiona sobre com ha caigut en desús. La mostra es pot visitar fins al 30 de juny al Museu d’Història de la Immigració de Catalunya, a Sant Adrià de Besòs.

Escriure una carta a algú que es troba en la distància s’ha convertit en un gest atípic. El paper i bolígraf s’han substituït pel telèfon mòbil, les xarxes socials i el correu electrònic. Tant és així que des de l’Institut Barres i Ones van plantejar l’exposició com una forma d’apropar aquest tipus de comunicació als alumnes, ja que la majoria no havia escrit mai una carta. Després de més de tres mesos treballant-hi, els estudiants destaquen que les cartes són una manera molt més personal de parlar amb un amic o familiar.

Els estudiants van començar escrivint una carta a una persona a qui enyoraven. Alguns d’ells, en rebre la resposta, van poder experimentar com és obrir la bústia i trobar-hi la carta d’algú proper. L’exposició també inclou entrevistes a familiars i obres d’art postal, que juga amb elements com el paper, els segells i les il·lustracions.

>> Llegir la notícia sencera al Badalona Comunicació