L’institut i les escoles de primària

Des de fa uns quants anys l’Institut Barres i Ones fa tot un conjunt d’activitats que pretenen que els alumnes de Primària de les escoles properes coneguin millor l’Institut abans d’arribar-hi. Posem alguns exemples:

L’alumnat de les escoles de primària ens visiten_2019/20

Durant el mes de  novembre  els nens i nenes de sisè de primària de les escoles Itaca, Baldiri Reixac i Antoni Botey fan una visita al nostre i centre i realitzen un petit taller.

Aquest taller consisteix a fer uns petits arbres de fusta que més tard utilitzen  a les maquetes de les diferents ciutats històriques que es construeixen a projectes de 2n d’ESO.

Per alguns nens i nenes va ser la primera vegada que tallen amb una serra. L’alumnat del nostre centre fa de monitors i els hi va fer recordar quan anàven a 6è de primària i vam venir a l’institut a fer un clauer de fusta a l’aula de tecnologia.

Cerca teules de Gaudí amb el Baldiri i el Botey_2018/19

Alumnes de 4t d’ESO busquen i troben tres teules modernistes amb els alumnes de Primària del Botey i del Baldiri

Les pistes que s’anaven trobant els alumnes el van permetre “trobar ” de manera “miraculosa” tres teules de la teulada de la Casa Batlló.

Escape Room amb el Botey_2018/19

Amb l’objectiu d’apropar l’antiga Roma als alumnes de l’escola Botey, 2n d’ESO van preparar un escape room per trobar la llantia perduda de l’emperador August.

Els alumnes havien de superar una sèrie de proves i esclarir els enigmes. Com a guies els visita l’emperador, la deesa de la saviesa, Minerva i un soldat de les legions romanes.